تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1403
کد 388

گرامیداشت روز جهانی خودمراقبتی در بیمارستان امیرالمومنین (ع)

به گزارش روابط عمومی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خودمراقبتی به همت واحد آموزش سلامت جلسه آموزشی ویژه بیماران و همراهان روز سه شنبه 2مردادماه در بیمارستان امیرالمومنین (ع)برگزار شد.

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت خود مراقبتی به مجموعه عملکردهایی گفته می‌شود که هر فردی برای حفظ سلامت جسمی و روانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود به کار می‌گیرد .  شیوه زندگی مدرن و محیط زیست امروز تأثیرات سوئی بر سلامت انسان ها دارد؛ به همین دلیل خود مراقبتی بسیار حائزاهمیت می باشد، اما تنها عدم احساس ناراحتی یا بیماری نشان دهنده سلامت مطلوب نیست، بلکه سلامت شامل وضعیت مطلوب جسمی، روانی و اجتماعی است و فقط به بیمار نبودن خلاصه نمی شود.

خودمراقبتی در واقع مسئولیت‌پذیری ما در برابر سلامتی‌مان است که از طریق داشتن سبک زندگی سالم، پیشگیری از حوادث و بیماری‌ها، استفاده صحیح از داروهای بدون نسخه و مراقبت در بیماری‌های مزمن انجام می‌شود. خودمراقبتی، گام اول سلامتی است؛ در خودمراقبتی ما یاد می‌گیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم و برای حفظ سلامت و شادابی خود، کار‌های کوچکی انجام دهیم تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم.
به منظور ترویج  خودمراقبتی،به همت واحد آموزش سلامت  کلاس آموزشی  به بیماران و همراهان در بیمارستان امیرالمومنین (ع)برگزار شد.


جهت مشاهده پمفلت خودمراقبتی کلیک نمائید.





 

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 مرداد 1403
  • ساعت 10