تاریخ : دوشنبه 27 فروردين 1403
کد 357

انجام اقدامات درمانی و تشخیصی کولونوسکوپی و آندوسکوپی در بیمارستان امیرالمومنین (ع)مراغه

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امیرالمومنین (ع)اقدامات درمانی و تشخیصی کولونوسکوپی و آندوسکوپی با تعرفه دولتی تحت نظر فوق تخصص گوارش دکتر نیلوفر ربیعی نژاد در بیمارستان امیرالمومنین (ع)به تمامی همشهریان محترم ارائه می گردد.

کولونوسکوپی

کولونوسکوپی یا Colonoscopy یکی از روشهای تست و مشاهده داخل ارگان های بدن است که برای تشخیص تغییرات یا ناهنجاری های روده بزرگ، رکتوم و مقعد انجام می شود.
با توجه به وجود آلودگی های مختلف و تغییر سبک زندگی انسان در عصر جدید، کاهش تحرک و استفاده از رژیم های غذایی چرب و ناسالم و عاری از فیبر در برنامه غذایی افراد مختلف، انواع بیماری های روده و سرطان های مرتبط شیوع بیشتری یافته اند و این در حالیست که این بعضی از این بیماری ها، حتی علائم مشهودی را ایجاد نمی کنند، لذا پزشکان توصیه می کنند که جهت بررسی و اطمینان از سلامت روده ها، همه افراد بعد از سن پنجاه سالگی، کولونوسکوپی انجام دهند.


آندوسکوپی

آندوسکوپی معده عملی است که برای مشاهدۀ داخل مری، معده و دوازدهه (اثنی‌عشر) با استفاده از لولۀ منعطف و نازکی به نام آندوسکوپ انجام می‌شود.
 آندوسکوپی معده به دلایل مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ارزیابی علائم: آندوسکوپی معده در ارزیابی علائم درد بالای شکم، حالت تهوع، رفلاکس اسید، استفراغ، مشکل در بلع و دیگر علائم دستگاه گوارش فوقانی به پزشکان کمک می‌کند؛
  • تشخیص بیماری: آندوسکوپی برای تشخیص علت خونریزی مجرای گوارشی فوقانی و شناسایی التهاب، زخم و تومورهای مری، معده و دوازدهه نیز کاربرد دارد؛
  • نمونه‌برداری: آندوسکوپی معده گاهی برای نمونه‌برداری انجام می‌شود. نمونه‌برداری عموماً بدون درد و ناراحتی است. نمونه‌برداری به افتراق بین بافت‌های خوش‌خیم (غیر نگران‌کننده) و بدخیم (سرطانی) کمک می‌کند.
  • درمان بیماری‌ها: آندوسکوپی معده برای درمان بیماری‌های معده و دستگاه گوارش فوقانی نیز کاربرد دارد.

با توجه به اهمیت کولونوسکوپی و آندوسکوپی در پیشگیری و تشخیص بیماری در مرحله اول و کاهش بارمالی به نظام سلامت، تیم درمانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) آماده ارائه خدمات به تمامی همشهریان می باشد .
همشهریان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 04137241593 داخلی 422تماس حاصل فرمائید


 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 27 فروردين 1403
  • ساعت 12