به گزارش روابط عمومی عملکرد اقدامات انجام شده در 9 ماهه اول سال 1402 را به شرح ذیل می باشد:
اقدامات انجام شده بیمارستان امیرالمومنین(ع) در 9ماهه سال 1402
|
جراحی های جدید در حال انجام
|
-جراحی و برداشت توده های کلیه ،پروستات،مثانه،بیضه
-جراحی انواع بیماری های چشم با متدهای به روز
-جراحی آندوسکوپیک برداشت پروستات trurp
-عمل جراحی بی اختیای ادرای بانوان tot
-نمونه برداری از پروستات جهت بررسی بدخیمی و خوش خیمی پروستات trus bx
-نمونه برداری از کلیه |
تجهیزات پزشکی
|
1- خریداری دستگاه end vision
2-خریداری دستگاه سنگ شکن
3--خریداری لنزیورت و سکوپ
با خریداری این 3 دستگاه فوق اتاق عمل تعداد پذیرش بیماران بیشتر و مدت انتظار کمتر شده است
4- خریداری دستگاه نایکو کارد جهت تست خون
5- خریداری دستگاه میکروونت جهت اعزام بیماران ونتیلاتور
6- خریداری یخچال دارویی برای داروخانه
7-خریداری تجهیزات توان بخشی
9-خریداری تجهیزات بخش فیزیوتراپی
10- دستگاه دندانپزشکی (توسط هیات امنا)
|
تاسیسات
|
1-شروع پروژه ی تعویض خطوط لوله های آب شرب بیمارستان در تونل توزیع به دلیل پوسیدگی شدید
2-راه اندازی دیزل ژنراتور دوم به عنوان ژنراتور پشتیبان دیزل ژنراتور اصلی بیمارستان با خرید تابلو برق و کابل کشی های مربوطه
3-نوسازی مهدکودک بیمارستان
4-احداث سالن ورزشی برای بانوان
5-تجهیز واحد دندانپزشکی و آماده بهره برداری نمودن
6-تجهیز واحد توانبخشی و آماده بهره برداری نمودن
7-بازسازی و نوسازی کامل پانسیون های پزشکان
8-نوسازی سلف آشپزخانه بیمارستان
9-ایمن سازی اتاق کپسول های اکسیژن
10-نصب و راه اندازی صاعقه گیر استاندارد جهت محافظت از دستگاه های حساس بیمارستان
11-شستشو و ترمیم کامل مخزن آب بیمارستان و اجرای دستگاه کلر زنی جهت تامین آب سالم و کلراسیون منظم
12-ترمیم سیستم لوله کشی سرمایشی و گرمایشی فن کوئل های بخشهای داخلی 1 و 3
13-اصلاح خط برگشت بخار از رختشوی خانه و اصلاح کامل خط اصلی در تونل توزیع آب بیمارستان
14-احداث سرویس بهداشتی مخصوص پرسنل بخش داخلی 2
15-درزگیری، رنگ آمیزی و مرمت کلی بخش اتاق عمل ، راه اندازی سرویس بانوان و حمام برای استحمام بانوان ، اصلاح
چراغ های اتاق عمل در جهت تامین روشنایی استاندارد.
|
بهداشت محیط
|
1-استفاده از طعمه غیر رسمی بجای سمپاشی در جهت مبارزه با ناقلین و حشرات موذی
2-انجام واکراند بهداشتی از بخش های مختلف بیمارستان در شیفت های عصر باحضور مدیر بیمارستان، مسئول خدمات، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس کنترل عفونت
3-هدایت بخار حاصل از دستگاه اتو بخار از فضای واحد رختشوی خانه به داخل فاضلاب
4-شستشوی و بهسازی مخازن ذخیره آب شرب بیمارستان
|
بهداشت حرفه ای
|
جداسازی درب وردی دستگاه اکسیژن ساز از مکان ذخیره کپسول های پرتابل اکسیژن برای بالابردن سطح ایمنی و استاندارد سازی
|
آموزش سلامت و پیگیری بیمار
|
از ابتدای سال 1402 تاکنون واحد پیگیری بیمار 900بیمار مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج شامل بیماران مبتلا به بیماری های نارسایی قلبی ، نارسایی مزمن کلیوی، سکته های قلبی و مغزی ، دیابت ، فشار خون، کانسر و بیماران مبتلا به بیماری های مزمن انسدادی ریه را انجام داده است طی این پیگیری ها بیماران پس ازترخیص آموزش های لازم در خصوص اصول خود مراقبتی در منزل را توسط کارشناسان واحد پیگیری دریافت کرده و در صورت نیاز به پزشکان متخصص و مراکز بازتوانی ارجاع داده شده است . طی پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون واحد آموزش سلامت فشار خون و قند خون 500نفر از مراجعین ، همراهان و همکاران را اندازه گیری کرده و افراد مبتلا را شناسایی نموده و جهت تشخیص قطعی و پیگیری درمان به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده شد.
-آمار بیمارانCVA(سکته مغزی)از اول سال 1402اتا پایان آذرماه 132نفربوده که 10بیمار داروی آلتیپلاز دریافت کرده اند که به علت راه اندازی بخش SCU این آمار روند صعودی داشته است .
|
اقدامات سوپروایزر آموزشی |
کلاس های آموزشی برگزار شده :
احیاپایه و پیشرفته،ارگونومی،اطفاءحریق،التور،الزامات ایمنی،ترالی اورژانس،تزریق ب ث ژ داخل مثانه،تغذیه سالم-فعالیت بدنی،عدم مصرف سیگار،تفسیر نوار قلب،تفکرسیستمی،حقوق گیرندگان خدمت،سکته مغزی و کد 724،سکته قلبی و کد 247،قوانین حرفه ای پزشکان و رضایت و برائت،گزارش نویسی،محاسبات دارویی،مدیریت خشم،هموویژلانس،بهداشت دست،اقدامات در بیماری هاری،پدافند غیرعامل،احتیاطات استاندارد و گندزدایی تجهیزات و مدیریت پسماند برای خدمات و کمک بهیار،قوانین و مقررات اعزام،بررسی سنجه های اعتبار بخشی و ایمنی |
واحد امور بیمارستانی
|
1-اخذ پروانه بهره برداری و اه اندازی واحد فیزیوتراپی
2-اخذ مجوز موافقت اصولی برای واحد گفتار درمانی و کاردرمانی
3-برنامه ریزی جهت بهره برداری برای واحد گفتار و کاردرمانی
4- اخذ مجوز موافقت اصولی برای واحد دندانپزشکی
5--برنامه ریزی جهت بهره برداری برای دندانپزشکی
6-انجام اقدامات و رایزنی جهت اخذ مجوز بهره برداری دستگاه آنژیوگرافی دوم
7-اخذ مجوز موافقت اصولی جهت راه اندازی بخش ICUBو 9تخت مربوطه و بهره برداری آن
8-انجام اقدامات در راستای بهره برداری 6داخلی اعصاب
|
رعایت حقوق گیرنده خدمت |
1-برگذاری کنفرانس و کلاس آموزشی درراستای رعایت حقوق گیرنده خدمت و بهبود رفتار و تعامل بین همکاران و بیماران
2-مطرح کردن تمامی رضایت مندی ها و تقدیر و تشکر و انتقادات و پیشنهادات در کمیته اخلاق بالینی و ترتیب اثردادن به آنها
3-دریافت تمامی شکایات کتبی و شفاهی و مطلع نمودن مسئولان بالادستی و رسیدگی به آنها و تلاش جهت جلوگیری از تکرار شکایت های مشابه
|
مددکاری
|
1-جذب مساعدت مالی از مراکز غیردولتی(انجمن مهرگان ،انجمن حمایت از بیماران کلیوی .....)جمعا به مبلغ 238692595ریال
2-جذب مساعدت مالی از مراکز دولتی (بهزیستی و ...)جمعا به مبلغ 138831112ریال
3-جذب مساعدت خیرین جهت تامین هزینه های 37 بیمارنیازمند جمعا به مبلغ 278940986ریال
4-تقبل هزینه 89بیمار از حساب موسسه خیریه بیمارستان جمعا به مبلغ 138578273ریال
5-مستقرکردن صندوق های موسسه خیریه بیمارستان در قسمت های مختلف جهت جمع آوری وجوهات نقدی از مهرماه سال 1402(وجوهات جمع آوری شده از مهرماه تا آذر ماه جمعا به مبلغ 50340000ریال )
6-جذب مساعدت از پیمانکاران
موارد اهدایی
آبسردکن،2دستگاه حشره کش برقی،تخت برقی بیمار،مانیتور،10عدد تشک مواج ،40عدد لامپ لارنگوسکوپ،2عدد پرینتر ،5عدد ویلچر،10عدد میز اداری ،ترالی سنگ شکن،باکس یونولیت تامین هوای خشک،کمپرسور،میکروفیلتر،16عدد پتوی بیمار
|
|
-سه عدد مرگ مغزی که یک مورد جهت اهدای عضو به تبریز اعزام شد.
-حضور متخصص جراح عمومی دکتر سعید صدر نیک و انجام جراحی های عمومی از قبیل کیسه صفرا ، آپاندیس ، هرنی ،واریکوسل و فتق بصورت اورژانسی
-حضور کارشناس گفتاردرمانی و فیزیوتراپی
-دیالیز بیماران با نارسایی کلیوی تحت نظر متخصص نفرولوژی
-بکارگیری آمبولانس ها توسط بیمارستان امیرالمومنین ،پوشش دهی تمامی اعزام های بیمارستان امیرالمومنین و بهشتی،صرفه جویی مالی ماهانه 65میلیون تومان
(هزینه ماهانه آمبولاس بیمارستان طبق تعرفه شرکت نورنجات برای دو بیمارستان جمعا به مبلغ 105میلیون تومان بوده که با اجرای این طرح هزینه ها به 40میلیون تومان رسیده که منجر به سوددهی ماهانه 65میلیون تومان برای دو بیمارستان شده است
-شروع بکار واحد ماموگرافی
|
1402 |
تعداد بیماران بستری |
تعداد مراجعین به اورژانس |
درصد اشغال تخت |
تعداد پذیرش از شهرهای همجوار |
تعدا جراحی های انجام یافته
|
تعداد پذیرش های انجام شده |
|
چشم |
ENT
|
اورولوژی |
آنژیوگرافی |
سی تی اسکن |
ماموگرافی |
رادیولوژی |
سونوگرافی |
تست ورزش |
اکو |
آزمایشگاه |
آندوسکوپی |
فروردین |
1300
|
5204 |
82% |
1166 |
35 |
17 |
78 |
137 |
920 |
0 |
301 |
327 |
134 |
634 |
32054 |
94 |
اردیبهشت |
1319 |
3786 |
75% |
859 |
62 |
24 |
124 |
169 |
745 |
8 |
295 |
339 |
134 |
585 |
32836 |
96 |
خرداد |
1370 |
3737 |
78% |
838 |
73 |
36 |
118 |
151 |
831 |
41 |
375 |
403 |
163 |
715 |
35286 |
132 |
تیر |
1382 |
3742 |
80% |
849 |
66 |
27 |
129 |
140 |
847 |
44 |
383 |
358 |
119 |
595 |
35180 |
117 |
مرداد |
1418 |
4565 |
86% |
1150 |
58 |
28 |
115 |
180 |
849 |
56 |
456 |
410 |
157 |
665 |
38716 |
126 |
شهریور |
1359 |
4859 |
77% |
1133 |
64 |
33 |
141 |
145 |
876 |
41 |
370 |
320 |
115 |
630 |
45539 |
113 |
مهر |
1256
|
4214 |
79% |
1002 |
47 |
23 |
133 |
154 |
794 |
28 |
363 |
327 |
107 |
578 |
41592 |
101 |
آبان |
1341 |
4464 |
87% |
1037 |
64 |
26 |
131 |
180 |
626 |
51 |
494 |
345 |
115 |
607 |
43065 |
128 |
آذر |
1300
|
4610 |
81% |
1053 |
76 |
19 |
149 |
185 |
261 |
42 |
615 |
306 |
125 |
583 |
41238 |
126 |
|
نام شاخص
|
سه ماهه اول |
سه ماهه دوم |
شش ماهه اول |
رضایت سنجی بیمار |
درصد رضایتمندی بیماران بستری از بیمارستان |
41/71 |
82/76 |
|
درصد رضایتمندی بیماران اورژانس از بیمارستان |
21/71 |
62/77 |
|
درصد رضایتمندی بیماران از عملکرد پرستاران |
98/73 |
99/75 |
|
درصد رضایتمندی بیماران از عملکرد پزشکان |
02/70 |
28/77 |
|
درصد رعایت منشور حقوق بیمار در بیمارستان |
59/78 |
39/80 |
|
رضایت سنجی از کارکنان |
رضایت سازمانی |
|
|
44% |
رضایت از مدیریت(مسئولین بخش/واحد) |
|
|
79% |
رضایت شخصی |
|
|
71% |
رضایت از محیط کار |
|
|
48% |
رضایت از خدمات رفاهی |
|
|
11% |
رضایت از ارتباط با همکاران |
|
|
59% |
رضایت از کار در این بیمارستان |
|
|
60% |
درصد کلی رضایتمندی کارکنان |
|
|
60% |