تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1402
کد 349

گزارش عملکرد 9ماهه بیمارستان امیرالمومنین (ع)مراغه

به گزارش روابط عمومی عملکرد اقدامات انجام شده در 9 ماهه اول سال 1402 را به شرح ذیل می باشد:
 
 
اقدامات انجام شده بیمارستان امیرالمومنین(ع) در 9ماهه سال 1402
 
 
جراحی های جدید در حال انجام
 
 
 
-جراحی و برداشت توده های کلیه ،پروستات،مثانه،بیضه
-جراحی انواع بیماری های چشم با متدهای به روز
-جراحی آندوسکوپیک برداشت پروستات trurp
-عمل جراحی بی اختیای ادرای بانوان tot
-نمونه برداری از پروستات  جهت بررسی بدخیمی و خوش خیمی پروستات trus bx
-نمونه برداری از کلیه
 
 
 
 
تجهیزات پزشکی
1- خریداری دستگاه end vision
2-خریداری دستگاه سنگ شکن
3--خریداری لنزیورت و سکوپ
با خریداری این 3 دستگاه فوق اتاق عمل  تعداد پذیرش بیماران بیشتر و مدت انتظار کمتر شده است
4- خریداری دستگاه نایکو کارد جهت تست خون
5- خریداری دستگاه میکروونت جهت اعزام بیماران ونتیلاتور
6- خریداری یخچال دارویی برای داروخانه
7-خریداری تجهیزات توان بخشی
9-خریداری تجهیزات بخش فیزیوتراپی
10- دستگاه دندانپزشکی (توسط هیات امنا)
 
تاسیسات
 
 
 
1-شروع پروژه ی تعویض خطوط لوله های آب شرب بیمارستان در تونل توزیع به دلیل پوسیدگی شدید
2-راه اندازی دیزل ژنراتور دوم به عنوان ژنراتور پشتیبان دیزل ژنراتور اصلی بیمارستان با خرید تابلو برق و کابل کشی های مربوطه
3-نوسازی مهدکودک بیمارستان
4-احداث سالن ورزشی برای بانوان
5-تجهیز واحد دندانپزشکی و آماده بهره برداری نمودن
6-تجهیز واحد توانبخشی و آماده بهره برداری نمودن
7-بازسازی و نوسازی کامل پانسیون های پزشکان
8-نوسازی سلف آشپزخانه بیمارستان
9-ایمن سازی اتاق کپسول های اکسیژن
10-نصب و راه اندازی صاعقه گیر استاندارد جهت محافظت از دستگاه های حساس بیمارستان
11-شستشو و ترمیم کامل مخزن آب بیمارستان و اجرای دستگاه  کلر زنی جهت تامین آب سالم و کلراسیون منظم
12-ترمیم سیستم لوله کشی سرمایشی و گرمایشی فن کوئل های بخشهای داخلی 1 و 3
13-اصلاح خط برگشت بخار از رختشوی خانه و اصلاح کامل خط اصلی در تونل توزیع آب بیمارستان
14-احداث سرویس بهداشتی مخصوص پرسنل بخش داخلی 2
15-درزگیری، رنگ آمیزی و مرمت کلی بخش اتاق عمل ، راه اندازی سرویس بانوان و حمام برای استحمام بانوان ، اصلاح
چراغ های اتاق عمل در جهت تامین روشنایی استاندارد.
 
 
 
بهداشت محیط
1-استفاده از طعمه غیر رسمی بجای سمپاشی در جهت مبارزه با ناقلین و حشرات موذی
2-انجام  واکراند بهداشتی از بخش های مختلف بیمارستان در شیفت های عصر باحضور مدیر بیمارستان، مسئول خدمات،  کارشناس بهداشت محیط و کارشناس کنترل عفونت
3-هدایت بخار حاصل از دستگاه اتو بخار از فضای واحد رختشوی خانه به داخل فاضلاب
4-شستشوی و بهسازی مخازن ذخیره آب شرب بیمارستان
 
 
 
بهداشت حرفه ای
جداسازی درب وردی دستگاه اکسیژن ساز از مکان ذخیره کپسول های پرتابل اکسیژن برای بالابردن سطح ایمنی و استاندارد سازی
 
 
 
 
 
آموزش سلامت و پیگیری بیمار
از ابتدای سال 1402 تاکنون واحد پیگیری بیمار 900بیمار مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج شامل بیماران مبتلا به بیماری های نارسایی قلبی ، نارسایی مزمن کلیوی، سکته های قلبی و مغزی ، دیابت ، فشار خون، کانسر و بیماران مبتلا به بیماری های مزمن انسدادی ریه  را انجام داده است طی این پیگیری ها بیماران پس ازترخیص آموزش های لازم در خصوص اصول خود مراقبتی در منزل را توسط کارشناسان واحد پیگیری دریافت کرده و در صورت نیاز به پزشکان متخصص و مراکز بازتوانی ارجاع داده شده است . طی پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون واحد آموزش سلامت فشار خون و قند خون 500نفر از مراجعین ، همراهان و همکاران را اندازه گیری کرده و افراد مبتلا را شناسایی نموده و جهت تشخیص قطعی و پیگیری درمان  به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده شد.
-آمار بیمارانCVA(سکته مغزی)از اول سال 1402اتا پایان آذرماه 132نفربوده که 10بیمار داروی آلتیپلاز دریافت کرده اند که به علت راه اندازی بخش SCU این آمار روند صعودی داشته است .
 
اقدامات سوپروایزر آموزشی کلاس های آموزشی برگزار شده :
احیاپایه و پیشرفته،ارگونومی،اطفاءحریق،التور،الزامات ایمنی،ترالی اورژانس،تزریق ب ث ژ داخل مثانه،تغذیه سالم-فعالیت بدنی،عدم مصرف سیگار،تفسیر نوار قلب،تفکرسیستمی،حقوق گیرندگان خدمت،سکته مغزی و کد 724،سکته قلبی و کد 247،قوانین حرفه ای پزشکان و رضایت و برائت،گزارش نویسی،محاسبات دارویی،مدیریت خشم،هموویژلانس،بهداشت دست،اقدامات در بیماری هاری،پدافند غیرعامل،احتیاطات استاندارد و گندزدایی تجهیزات و مدیریت پسماند برای خدمات و کمک بهیار،قوانین و مقررات اعزام،بررسی سنجه های اعتبار بخشی و ایمنی
 
 
واحد امور بیمارستانی
1-اخذ پروانه بهره برداری و اه اندازی واحد فیزیوتراپی
2-اخذ مجوز موافقت  اصولی برای واحد گفتار درمانی و کاردرمانی
3-برنامه ریزی جهت بهره برداری برای واحد گفتار و کاردرمانی
4- اخذ مجوز موافقت اصولی برای واحد دندانپزشکی
5--برنامه ریزی جهت بهره برداری برای دندانپزشکی
6-انجام اقدامات و رایزنی جهت اخذ مجوز بهره برداری دستگاه آنژیوگرافی دوم
7-اخذ مجوز موافقت اصولی جهت راه اندازی بخش ICUBو 9تخت مربوطه  و بهره برداری آن
8-انجام اقدامات در راستای بهره برداری 6داخلی اعصاب
 
رعایت حقوق گیرنده خدمت 1-برگذاری کنفرانس و کلاس آموزشی درراستای رعایت حقوق گیرنده خدمت و بهبود رفتار و تعامل بین همکاران و بیماران
2-مطرح کردن تمامی رضایت مندی ها و تقدیر و تشکر و انتقادات و پیشنهادات در کمیته اخلاق بالینی و ترتیب اثردادن به آنها
3-دریافت تمامی شکایات کتبی و شفاهی و مطلع نمودن مسئولان بالادستی و  رسیدگی به آنها و تلاش جهت جلوگیری از تکرار شکایت های مشابه
 
 
 
 
مددکاری
1-جذب مساعدت مالی از مراکز غیردولتی(انجمن مهرگان ،انجمن حمایت از بیماران کلیوی .....)جمعا به مبلغ 238692595ریال
2-جذب مساعدت مالی از مراکز دولتی (بهزیستی و ...)جمعا به مبلغ 138831112ریال
3-جذب مساعدت خیرین جهت تامین هزینه های 37 بیمارنیازمند جمعا به مبلغ 278940986ریال
4-تقبل هزینه 89بیمار از حساب موسسه خیریه بیمارستان جمعا به مبلغ 138578273ریال
5-مستقرکردن صندوق های موسسه خیریه بیمارستان در قسمت های مختلف جهت جمع آوری وجوهات نقدی از مهرماه سال 1402(وجوهات جمع آوری شده از مهرماه تا آذر ماه جمعا به مبلغ 50340000ریال )
6-جذب مساعدت از پیمانکاران
موارد اهدایی
آبسردکن،2دستگاه حشره کش برقی،تخت برقی بیمار،مانیتور،10عدد تشک مواج ،40عدد لامپ لارنگوسکوپ،2عدد پرینتر ،5عدد ویلچر،10عدد میز اداری ،ترالی سنگ شکن،باکس یونولیت تامین هوای خشک،کمپرسور،میکروفیلتر،16عدد پتوی بیمار
 
 









 
-سه عدد مرگ مغزی که یک مورد جهت اهدای عضو به تبریز اعزام  شد.
-حضور متخصص جراح عمومی دکتر سعید صدر نیک و انجام جراحی های عمومی از قبیل کیسه صفرا ، آپاندیس ، هرنی ،واریکوسل و فتق بصورت اورژانسی
-حضور کارشناس گفتاردرمانی و فیزیوتراپی
-دیالیز بیماران با نارسایی کلیوی تحت نظر متخصص  نفرولوژی
-بکارگیری آمبولانس ها توسط بیمارستان امیرالمومنین ،پوشش دهی تمامی اعزام های بیمارستان امیرالمومنین و بهشتی،صرفه جویی مالی ماهانه 65میلیون تومان
(هزینه ماهانه آمبولاس بیمارستان طبق تعرفه شرکت نورنجات برای دو بیمارستان جمعا به مبلغ 105میلیون تومان بوده که با اجرای  این طرح هزینه ها به 40میلیون تومان رسیده که منجر به سوددهی ماهانه 65میلیون تومان برای دو بیمارستان شده است
-شروع بکار واحد ماموگرافی
 
 
 
 
 
 
1402
 
تعداد بیماران بستری
 
تعداد مراجعین به اورژانس
 
درصد اشغال تخت
 
تعداد پذیرش از شهرهای همجوار
 
تعدا جراحی های انجام یافته
 
 
تعداد پذیرش های انجام شده
 
 
چشم
 
ENT
 
 
 
اورولوژی
 
آنژیوگرافی
سی تی اسکن  
ماموگرافی
 
رادیولوژی
 
سونوگرافی
تست ورزش  
اکو
 
آزمایشگاه
 
آندوسکوپی
فروردین 1300
 
5204 82% 1166 35 17 78 137 920 0 301 327 134 634 32054 94
اردیبهشت  
1319
3786 75% 859 62 24 124 169 745 8 295 339 134 585 32836 96
خرداد  
1370
3737 78% 838 73 36 118 151 831 41 375 403 163 715 35286 132
تیر  
1382
3742 80% 849 66 27 129 140 847 44 383 358 119 595 35180 117
مرداد  
1418
4565 86% 1150 58 28 115 180 849 56 456 410 157 665 38716 126
شهریور  
1359
4859 77% 1133 64 33 141 145 876 41 370 320 115 630 45539 113
مهر 1256
 
4214 79% 1002 47 23 133 154 794 28 363 327 107 578 41592 101
آبان  
1341
4464 87% 1037 64 26 131 180 626 51 494 345 115 607 43065 128
آذر 1300
 
4610 81% 1053 76 19 149 185 261 42 615 306 125 583 41238 126

 
   
نام شاخص
 
 
سه ماهه اول
 
سه ماهه دوم
 
شش ماهه اول
 
 
 
 
رضایت سنجی بیمار
درصد رضایتمندی بیماران بستری از بیمارستان 41/71 82/76  
درصد رضایتمندی بیماران اورژانس از بیمارستان 21/71 62/77  
درصد رضایتمندی بیماران از عملکرد پرستاران 98/73 99/75  
درصد رضایتمندی بیماران از عملکرد پزشکان 02/70 28/77  
درصد رعایت منشور حقوق بیمار در بیمارستان 59/78 39/80  
 
 
 
رضایت سنجی از کارکنان
رضایت سازمانی     44%
رضایت از مدیریت(مسئولین بخش/واحد)     79%
رضایت شخصی     71%
رضایت از محیط کار     48%
رضایت از خدمات رفاهی     11%
رضایت از ارتباط با همکاران     59%
رضایت از کار در این بیمارستان     60%
درصد کلی رضایتمندی کارکنان     60%
 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 بهمن 1402
  • ساعت 11