تاریخ : يکشنبه 1 بهمن 1402
کد 345

دعوت از خیرین سلامت شهرستان برای تکمیل تجهیزات بخش جراحی قلب بیمارستان امیرالمومنین (ع)

به گزارش روابط عمومی، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: باتوجه به اینکه بیماری های قلبی و عروقی در کشور به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر شناخته شده است، فعالیت بخش جراحی قلب در بیمارستان‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است.
  دکتر الله وردی ارجمند اظهار داشت:  بیمارستان امیرالمومنین(ع) با داشتن بخش آنژیوگرافی و انجام سالیانه حدود ۲۰۰۰ آنژیوگرافی، خدمات درمانی قابل قبولی را برای مردم فراهم می‌کند. اما در حدود ۱۹۰ مورد از این تعداد، جهت انجام عمل جراحی باز قلب (CABG) و مشکلات دریچه‌ای، به مراکز مجهز در استان معرفی و ارجاع داده میشوند. که با تکمیل بخش جراحی قلب، این خدمات درمانی می‌تواند در شهرستان نیز در دسترس باشد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون تلاش‌های زیادی برای تجهیز اتاق جراحی قلب صورت گرفته است. با وجود حضور متخصصین جراح، متأسفانه به دلیل عدم تجهیز امکانات موردنیاز، بخش جراحی قلب هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است.

وی بیان کرد: تجهیزاتی همچون ماشین بیهوشی، پمپ قلبی ریوی، دستگاه‌های VBG و سایر وسایل مورد نیاز جهت ایجاد یک محیط مناسب برای انجام جراحی‌های قلبی ضروری است که نیازمند حمایت و کمک از سوی خیرین هستیم.  

 با کمک و حمایت مالی یا ارائه تجهیزات مورد نیاز، می‌توانیم به دقت و بهبود در خدمات درمانی بیماران نیازمند این امکانات اساسی برای انجام جراحی‌های قلبی کمک کنیم. هر نوع حمایتی از سوی خیران به واقعیت کمک خواهد کرد که این بخش برای بیماران در دسترس قرار گیرد و زندگی‌های زیادی را نجات دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در پایان گفت:  در صورت تحقق این امر، منجر به پوشش دهی شهرهای همجوار،کاهش اعزام و مرگ و میر،ارتقاءسطح کیفیت خدمات و افزایش راندمان بخش انژیوگرافی جهت پذیرش بیشتر بیماران خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی  در بیمارستان امیرالمومنین(ع)در سه ماهه اول ۴۵۸ مورد  ، سه ماهه دوم ۴۹۳ مورد و سه ماهه سوم ۵۳۵مورد آنژیوگرافی انجام شده است
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 بهمن 1402
  • ساعت 10