تاریخ : پنجشنبه 25 آبان 1402
کد 334

روز جهانی دیابت

به مناسبت روز جهانی دیابت روز پنجشنبه مورخه 1402/08/25 غربالگری قند خون از همکاران و همراهان بیماران بیمارستان امیرالمومنین (ع)انجام شد.

چهاردهم نوامبر مصادف با 23 آبان ، سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین، اولین بار در سال 1991 با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF)  و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شد . هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.

 

مجمع عمومی سازمان ملل  نیز در 20 دسامبر 2006 با  تصویب قطعنامه برجسته و منحصر به فرد، دیابت را "یک بیماری مزمن و ناتوان کننده با هزینه های هنگفت“ معرفی کرد که خانواده‌ها، دولت ها و کل جهان با آن مواجه هستند. بر اساس قطعنامه سازمان ملل، چهاردهم نوامبر (23 آبان ماه) روز جهانی دیابت اعلام شد.

به همین مناسبت کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری از دیابت در درمانگاه مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) برگزار گردید و طی آن راهکارهای پیشگیری از دیابت ، عوارض دیابت ، و علائم افزایش قند خون  به روش چهره به چهره و نیز با ارائه پمفلت آموزش داده شد .

   روز پنجشنبه مورخه 1402/08/25  نیز غربالگری قند خون 130 نفر از همکاران و همراهان بیماران انجام شد و افراد دارای قند خون بالا به متخصصین داخلی ارجاع داده شدند.



  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 25 آبان 1402
  • ساعت 02