تاریخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395
کد 31

سخنرانی دکتر پیروی به مناسبت روز جهانی هموفیلی

مناسبت روز جهانی هموفیلی در مورخه 31/01/95 با شرکت پزشکان ، کارشناسان و بیماران هموفیلی در ستاد معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه تشکیل شد.

هر ساله مراسم روز جهانی هموفیلی در هفدهم آوریل به منظور حمایت از تلاش‌ها با هدف تضمین مراقبت‌های درمانی مناسب برای بیماران هموفیلی برگزار می‌شود .

بدین منظور اولین مراسم هموفیلی به مناسبت روز جهانی هموفیلی در مورخه 95/01/31 با شرکت پزشکان ، کارشناسان و بیماران هموفیلی در ستاد معاونت درمان  دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه تشکیل  شد.

 دراین مراسم دکتر پیروی پزشک معالج بیماران هموفیلی ، ضمن تشکر از شکل گیری این همایش که  به همت معاونت  درمان  تشکیل گردیده ، بحث خود را با شعار فرارسیدن روز جهانی هموفیلی در سال جدید " باهم می توانیم این شرایط را تغییر دهیم ".  شروع و خواستار همکاری بیشتر متخصیص های زنان و زایمان در امر کمک به تشخیص موارد جدید با غربالگری دختران و مادران مبتلا ، با روتین نمودن  آزمایشات    PTT,PT      جهت  تشخیص زود هنگام و به موقع این بیماری  شدند ، وی افزود :  مبتلایان به انواع اختلالات انعقادی در صورت خونریزی ، خونریزی های غیر طبیعی  و طولانی دارند که  برای توقف آن نیازمند مصرف دارو هستند  ؛ بنابراین در  دسترس بودن دائمی  دارو برای درمان  قبل ازایجاد  خونریزی برای ایشان بسیار ارزشمند می باشد ، و اظهار امیدواری کردند ادامه این همایش منجر به تشکیل مرکز درمان  هموفیلی باشد. و از این پس شاهد تولد  کودکانی باشیم  که دیگر معلول نمی شوند و کابوس معلولین از همه کودکان و والدین برداشته شود.

 


  • نوشته شده
  • در يکشنبه 5 ارديبهشت 1395
  • ساعت 14