تاریخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401
کد 266

ایمنی بیمار

روز جهانی ایمنی بیمار1401

روز جهانی ایمنی بیمار 1401 در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین با حضور ریاست بیمارستان برگزار شد
ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است که بیماران را در تمامی عرصه های خدمات سلامت در کلیه کشورهای جهان اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه، متأثر می سازد.
مطالعات پژوهشی نشان داده اند که به طور متوسط حدود ٪1۰ از تمام موارد بستری، بیماران به درجات مختلف دچار آسیب می شوند و این در حالی است که برآورد می گردد که تا ٪۷۵ از این خطاها قابل پیشگیری می باشند.
مراقبت و خدمات درمانی غیر ایمن علاوه بر تحمیل رنج به انسان، هزینه اقتصادی سنگین نیز به بار می آورند. در واقع چنین تخمین زده می شود که بین ٪۵ تا ٪1۰ هزینه های مربوط به سلامت ناشی از خدمات بالینی غیر ایمن می باشد که منجر به آسیب بیماران می گردد.
در این میان سهم نارسایی سیستم ها و روال ها بیش از نقش افراد است.به دلیل اهمیت موضوع ایمنی بیمار، برنامه بیمارستان دوستدار ایمنی که یک پروژه سازمان جهانی بهداشت است و هدف آن کمک به مؤسسات درمانی برای شروع یک برنامه جامع ایمنی بیمار در کشورها می باشد، در حال اجرا می باشد.
در همین راستا دکتر حمید بیگلری به عنوان سرپرست بیمارستان و مسئول ایمنی  روز  پنج شنبه  24 شهریور1401در جلسه ایی که بدین منظور تشکیل شده بود اظهار امیدواری کرد این مرکز با همکاری کلیه پرسنل  تمام تلاش خود را خواهد کرد تا استاندارهای ایمنی بیمار  را پیاده سازی نماید .


 در ادامه دکتر بیگلری به همراه تیم مدیریت جهت تقویت برنامه های دوستدار ایمنی در بیمارستان  با شعار

<< دارو دهی بدون آسیب >>

از بخشها و واحدهای مرکز بازدید به عمل آورده و ضمن تقدیر از پرسنل رگزیده بخشها در این زمینه ،  بر رعایت استاندارهای ایمنی بیمارتوسط کلیه کارکنان  تاکید نمودند .

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 24 شهريور 1401
  • ساعت 13