تاریخ : شنبه 1 اسفند 1394
کد 25

برگزاری مراسم ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار

به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسمی با حضور ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) برگزار گردید.

روز دوشنبه 27 بهمن ماه ، مراسم گرامیداشت مقام پرستار و تجلیل از پرستارنمونه کشوری ، پرستاران نمونه شهرستان و همچنین کادر پزشکی و پرستاری اعزام شده به کربلای معلا برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر سعید پیروی سرپرست بیمارستان ،  ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، میلاد حضرت زینب (س) وتبریک روز پرستار گفتند  : باید این روز را نه به عنوان روز ملی بلکه به عنوان روز جهانی نام برد ؛ و از رشادت های حضرت زینب (س) یاد کردند و گفتند حضرت زینب (س) در جهت رضای خداوند زمانیکه کاروان عاشورایی را مدیریت بحران نموده و نهایتاٌدر مقابل یزید ، ایشان را سرزنش می کردند ، فرمودند :  که من به جز زیبایی چیزی ندیدم .

 دکتر پیروی  همچنین ضمن یاد آوری ایثارگری های مدافعان حرم در دفاع از آرمان های اسلام ، یاد و خاطره خانم دکتر شهپوری را نیز گرامی داشتند . د ر ادامه سخنان از مشکلات و درخواست های پرستاران گرامی  و مشکلات آنها نام بردند. و در نهایت با اهدا تقدیر نامه به پرستاران نمونه ، از مقام شامخ پرستار تجلیل کردند.

دکتر علی جنتی سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز ضمن تبریک روز پرستار گفتند پرستاران در جایگاهی هستند که می توانند تحمل رنج و درد را برای بیماران آسان بکنند. آنها به نومیدان امید می بخشند و به قول حدیث شریفه با نجات جان یک انسان در واقع جان جهانی را نجات می دهند.

همچنین  با اشاره به برخی از مشکلات موجود در حیطه ی پرستاری گفتند : ما رسیدگی به مسائل پرستاران را فقط به روز پرستار موکول نمی کنیم کما اینکه در طی یک سال گذشته، در بازدیدهای خود از بیمارستان ها از نزدیک با مشکلات شما آشنا شده ایم و من و سایر همکارانم تمام توان خود را به کار بسته ایم تا حد امکان مشکلات را به حداقل برسانیم. وامیدوارم  در آینده هم بتوانیم با حل مشکلات موجود در مورد مطالبات موجبات آسودگی خاطر شما را فراهم آوریم.


  • نوشته شده
  • در شنبه 1 اسفند 1394
  • ساعت 11