تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1400
کد 240

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در شهرستان مراغه شروع شد

به گزارش روابط عمومی،رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اعلام این خبر گفت:از آنجا که کادردرمان در محیط پرخطری مشغول هستند و از زمان واکسیناسیون کادردرمان مدت زمان زیادی گذشته است طبق دستورالعمل وزارت بهداشت کادردرمان دوز سوم یا یادآور را دریافت خواهند کرد.
دکتر تنومند ادامه داد:طبق مصوبه کمیته  فنی کشوری واکسیناسیون کوید19،کادردرمان با  رعایت اولویتی دوز سوم را دریافت می کنند که در اوایل واکسیناسیون دوز اول را دریافت کرده اند.
 
ایشان ادامه داد:مطابق دستورالعمل دوز یادآور برای همکارانی تزریق خواهد شد که از زمان تزریق دوز دوم انها 6ماه گذشته شده باشد.براین اساس،کارکنان خط اول مراکز بهداشت و درمان در اولویت هستند و در مراحل بعدی افرادی که در فاز اول واکسیناسیون شده اند مانند جانبازان شیمیایی های عزیز و جانبازان بالای 50درصد در اولویت خواهند بود.

رئیس دانشکده ادامه داد:مطابق دستورالعمل دوز سوم واکسن می تواند مشابه پلتفرم  واکسن تزریق اول و دوم باشد یا آسترازنکا یا سوبرانا پلاس باشد.

گفتنی است دوز سوم واکسن  دیروز در بیمارستان امیرالمومنین(ع)مراغه،مرکز کرونا شهرستان،بادرنظر گرفتن اولویت های ابلاغی شروع شد.

 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 27 مهر 1400
  • ساعت 07