تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1399
کد 237

دستگاه اکسیژن ساز

نصب دستگاه اکسیژن ساز در مرکز امیرالمومنین

دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید 600لیتر در دقیقه در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین مراغه راه اندازی و نصب گردید

به گزارش روابط عمومی ، دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید 600لیتر در دقیقه در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین مراغه راه اندازی و نصب گردید.


 این دستگاه قادر است هوایی تنفسی بیرون را که  شامل ۷۸% نیتروژن و ۲۱% اکسیژن و ۱% گازهای دیگر می باشد تحت شرایطی خاص (بر اساس اصل جذب سطحی نوسانی در فشار مشخص) جدا کرده و اکسیژن خالص مدیکال (پزشکی) بالای 93  % تولید ودر اختیار سیستم درمانی را در اختیار بیمار قرار می دهد.

دکترتنومند گفت : بیمارستان امیرالمومنین مراغه که تاکنون از طریق شارژ اکسیژن مایع  و به صورت پشتیبان از کپسول اکسیژن استفاده می کردد در حال حاضر این مرکز با نصب وراه اندازی سیستم  تأمین کننده مرکزی از شرکت هوایار با ظرفیت تولید 600لیتر در دقیقه تامین میگردد.
مصرف روزانه این مرکز 1400 لیترمی باشد که قبل از نصب دستگاه  ماهانه با خرید 35 تن اکسیژن وبا صرف مبلغی افزون بر220 میلیون تومان   برای بیماران ونتیلاتوری و بخشهای کرونایی  تامین می گردید.
دکتر پیروی سرپرست بیمارستان افزود در حال حاضر این مرکز قادر است در شرایط بحرانی به سه طریق اکسیژن ( اکسیژن مایع  دستگاه اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن) مصرفی بیماران را تامین نماید.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 18 اسفند 1399
  • ساعت 10