تاریخ : يکشنبه 30 آذر 1399
کد 234

بزرگداشت روز پرستار

مراسم بزرگداشت روز پرستار

جهت تکریم پرستار وپرستاری مراسمی در محوطه بیمارستان با حضور پ دکتر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی وتعدادی از مسئولین شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در ابتدای مراسم سرود ملی پرستار در فضای بیمارستان پخش شد و دکتر رضا شهاب مقدم به همراه تیم سرپرستی  در کلیه بخشهای بیمارستان  حضور یافتند وبا و اهداء گل وشیرینی روز پرستار امسال  را به سفید پوشان سلامت تبریک گفتند وتداوم درمان بیماران را رشادت ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های پرستاران متعهدی دانست که در کارزار کرونا جامه خدمت پوشیدند و تلاش کردند رخت تندرستی به تن آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا کنند.


 
در ادامه  جهت تکریم پرستار وپرستاری مراسمی در محوطه بیمارستان با حضور پورمحمدی  امام جمعه مراغه ، دکتر موسوی فرماندار  مراغه و دکتر تنومند  رئیس دانشکده علوم پزشکی  هیات همراه مراغه  واعضائ شورای شهر  برگزار شد.
ابتدا دکتر تنومند  رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه  ضمن خوش آمدگویی به مهمانان سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار تبریک  گفت
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: این شهدا شجاعانه  برای سلامت مردم در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا تلاش و فداکاری کرده و راه الهی را در پیش گرفتند .
وی با اشاره به اینکه کادر درمان به‌صورت تیمی خدمت می‌کنند  ولی زحمت درمان بیمار بیشتر با پرستاران است که شبانه‌روز وقت خود را برای مداوای بیماران می‌گذرانند گفت: کار پرستاران بسیار سخت ونفس گیر  است و در راستا ی خدمت خودشان و بعضاً خانواده‌های آنها نیز درگیر می‌شوند.
 در این آیین حجت‌الاسلام پورمحمدی امام جمعه مراغه  با گرامیداشت روز پرستار و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: روز پرستار روز دفاع از حریم سلامت است.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) دو بعد شخصیتی ویژه داشت افزود: بعد سیاسی اجتماعی حضرت زینب (س) بود که بعد از عاشورا نام امام حسین (ع) را در طول تاریخ زنده نگه داشت.
حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد:  شخصیت و بعد پرستاری حضرت زینب کبری (س) از جانبازان عاشورایی و امام خویش حضرت زین‌العابدین(ع) بر کسی پوشیده نیست شجاعت حضرت زینب بود که حماسه کربلا را جاودانه ساخت .
دکتر موسوی در ادامه برنامه ضمن تقدیر از خدمات کادر درمان و  با بیان اینکه برقراری ارتباط عاطفی با بیماران از ویژگی‌های پرستاران است که تأثیر زیادی در بهبود بیمار دارد ادامه داد: امروز در شرایط شیوع ویروس کرونا در جامعه هستیم و پرستاران در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند.
وی با بیان اینکه می‌طلبد تمام آحاد جامعه با همکاری لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنجیره ویروس را قطع کنند افزود: این کار بزرگ ‌ترین کمک و هدیه به کادر درمان است.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 آذر 1399
  • ساعت 03